Roadtrip 2014 Spanje & Portugal dag 21

4 september 2014 - Caspe, Spanje

Alweer mijn 5e en laatste "rustdag". Morgen begint het kilometervreten weer. Maar vandaag was er natuurlijk eerst nog een dagje "meters maken" aan de Ebro.

Het was vandaag een beetje een slow start, maar gelukkig waren er de ijsvogeltjes, hagedisjes en kreeftjes ter vermaak. Bij aankomst op de stek werden we al door een koppeltje ijsvogeltjes welkom geheten. Toen er uiteindelijk een aanbeet kwam was ik te gretig en verspeelde daarmee de vis. Uiteindelijk wist ik rond 12:30 dan toch een vis te haken, een meerval van 114 cm. Een uurtje later lag er een karper van 18 pond op de mat. Rond 14:35 wederom een aanbeet van een meerval. Terwijl ik deze meerval van 152 cm aan het drillen was, kwam er een tweede aanbeet.  De boot in de achteruit en de tweede hengel er bij halen was de oplossing. Weldra zat ik op de mat met de meerval en een karper van 20 pond.

Na een korte pauze klapte er rond 16:00 weer een hengel dubbel. Een ware sloerie van 156 cm lag na een hevige dril in de boot. We haastten ons naar de kant om wederom een tweede hengel op te halen, waar nog een sloerie van 127 cm aan hing. Na een mooie fotosessie hebben we beide sloeries al zwemmende weer te water gelaten. Ik heb mijn baantjes wel weer gezwommen vandaag.

Even voor vijf uur wist ik nog een karper van 28 pond te haken en tijdens het opruimen kwam nog even de klapper van de dag. Een mooie meerval van 164 cm ter afsluiting van weer een geweldige week vissen.  Bij het terugvaren naar de haven, kwam er naast de boot nog even een karperstaart boven om me uit te zwaaien. Tot volgende keer kanjers! Bedankt voor de vele uren visplezier!

Hieronder nog even een overzichtje van onze vangsten.

Dag 1

• Schubkarper 20 pond
  • Meerval 173 cm
  • Schubkarper 32 pond (93 cm)

Dag 2

• Meerval 133 cm