Roadtrip 2014 Spanje & Portugal dag 22

• Aankomst hotel Pas de la Casa (Andorra): 14:35
  • Dagafstand: 277 km
  • Totaalafstand: 5647 km
  • Weer: Zwaar bewolkt, later bewolkt

Vanmorgen heb ik Caspe verlaten en mijn roadtrip voortgezet. Gedurende het eerste uur van de rit kon ik nog regelmatig een blik werpen op die geweldige rivier de Ebro. Ik kon het niet laten om even af te stappen en nog een paar foto's te maken van o.a. de stuwdam. Ik zag al weer menig visser langs de waterkant staan hopende op een mooie vis. Door het geronk van mijn motor heen meende ik het gerinkel van de belletjes alweer te horen. Het zal mijn verbeelding wel geweest zijn. Nog lang zal ik nagenieten van die geweldige dagen aan de Ebro.

Het was weer echt genieten van het Spaanse landschap. De vele bochten en hoogteverschillen maakten het weer tot een zeer speelse rit. Bij de (bewaakte)  grens van Spanje met Andorra nam ik even uitgebreid de tijd voor een pauze. Zo viel het wat minder op dat ik mijn motor zo vreemd parkeerde alleen voor die ene foto voor de verzameling.

Na het inchecken in het hotel ben ik de omgeving maar eens gaan verkennen. Ik had al snel door waar ze hier hun geld mee verdienen. Onderweg viel het me al op dat er in Andorra een ongekend aantal tankstations te vinden is. Hier zonder benzine komen te staan is haast onmogelijk. Meteen na de grens zaten al drie tankstations met nog geen stoeptegel ruimte er tussen. Heb je liever benzine van een ander merk, dan rij je gewoon een kilometer verder. Gegarandeerd dat je nog 5 of 6 tankstations tegen komt.

In de plaats waar ik vannacht verblijf staan, voor zover ik heb kunnen zien, geen huizen. De mensen wonen hier allemaal boven de hotels, restaurants en een enorm aantal supermarkten en parfumerieën. Ik ben vanmiddag diverse supermarkten afgelopen om brood of iets dergelijks te halen voor de komende dagen. Dat zul je hier dus bijna niet vinden. Meer dan de helft van de winkelruimtes zijn gevuld met rookwaren en alcoholische dranken. Een groenteafdeling hoef je hier echt niet te zoeken. Uiteindelijk heb ik toch iets weten te vinden waarvan ik vermoed dat het wel eetbaar zal zijn. We zullen het morgen wel zien.

Hier nog een foto van een winkel die toch nog een uitgebreid assortiment heeft.

En ik maar denken dat er regenwolken boven de bergen blijven hangen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade