Roadtrip 2014 Spanje & Portugal dag 23

• Aankomst thuis (Leeuwarden): 23:00
  • Dagafstand: 1506 km
  • Totaalafstand: 7153 km
  • Weer: Zwaar bewolkt

Na een ontzetttend lange rit ben ik vanavond weer veilig en wel thuis gekomen. Vanmorgen ben ik vroeg vertrokken omdat ik flink wat kilometers wilde maken. Het plan was om rond 20:00 op zoek te gaan naar een hotel. Ik hoopte rond die tijd Parijs voorbij te zijn. De rit verliep echter zo voorspoedig dat ik om 19:00 België al binnen reed. Om 20:00 was ik al zover België in dat ik maar besloot door te rijden. Wel een ontzettend lange zit, maar het bespaarde me de moeite om nog een betaalbaar hotel te zoeken. Vanavond slaap ik weer gewoon in mijn eigen bed.

Ik kan terug kijken op een werkelijk (op 1 dag na) geweldige vakantie waarin ik weer veel gezien, geleerd en beleefd heb. Dit was met 7153 km mijn langste (solo) motorreis tot nu toe. Doordat ik zoveel mogelijk de tol- en snelwegen heb geprobeerd te vermijden ben ik door schitterende natuurgebieden, dorpjes en landbouwgebieden gekomen. Ik heb Spanje, Portugal, Gibraltar en Andorra gezien op een totaal andere manier dan de meeste toeristen. Oh ja.....er was ook nog dat dagje Marokko. Laten we het daar maar niet meer over hebben.

Voor mij waren de hoogtepunten van de reis niet de prachtige steden waar ik geweest ben, maar de natuurgebieden waar ik geweest ben. De Picos de Europa met zijn enorme hoge rotswanden, Gibraltar met de vriendelijke apen, de Sierra Nevada, het groene berggebied van Andorra en natuurlijk de visrijke Ebro.

Dit alles zal ik niet snel meer vergeten. Het was geweldig!

1. Doetze:
    7 september 2014
    Dit pakken ze niet meer van je af. Je verslagen en de foto's lieten de thuisblijvers mee genieten. Leuk gedaan.