Roadtrip 2014 Spanje & Portugal dag 9

• Aankomst hotel Faro: 16:25
  • Dagafstand: 478 km
  • Totale afstand: 3513 km
  • Weer: Bloedheet

De navigatie heeft vandaag weer goed zijn best gedaan. Ik ben nog geen meter snelweg of tolweg tegengekomen.  Vele dorpjes, industrieterreinen, havens en landbouwgebieden zag ik voorbijkomen. Kilometers lang zat ik achter een camper die maar niet op wou schieten. Gelukkig kwam er een stuk met een inhaalstrook waar ik dankbaar gebruik van maakte om de nodige auto's te passeren. Ineens zag ik in mijn rechter spiegel een auto waarvan de bestuurder twijfelde of hij mij rechts in zou halen. Ik besloot maar even naar de rechter baan te gaan zodat hij met z'n blauwe zwaailichten kon passeren.

Oh ja....Er was ook nog even een spannend momentje toen ik besloot om een aangegeven uitkijkpost te gaan bezoeken.  Het was een mooi berglandschap, dus ik dacht daar kan ik een mooi kiekje maken.  Op weg naar boven kwam ik echter ineens een stuk tegen wat zo stijl was dat de wegdekverharding al een paar meter achter me lag. Stoppen was geen optie, achteruitrijden al helemaal niet, dus maar meer gas geven. De weg werd er daarna niet beter op dus ik besloot, zodra er de mogelijkheid was maar om te keren. Maar ja....naar beneden toe helpt extra gas geven niet. Dan maar in een lage versnelling, stuur stevig vast houden en de knieën tegen de tank drukken.  Even dacht ik dat ik onderuit zou gaan, maar de V-strom denderde er mooi doorheen. Eenmaal terug bij het asfalt heb ik de motor maar even neergezet om iets tegen mijn droge keel te doen.

Vandaag ben ik het verste punt van mijn trip, Sagres, gepasseerd. Tevens zit ik qua kilometers nu over de helft van deze roadtrip. Je zou dus kunnen zeggen dat ik aan de terugreis begonnen ben. Zelf zie ik dat anders. Voor mijn gevoel begint nu juist het mooiste deel van de reis. Vanavond slaap ik in een gezellig ouderwets hotel, waar de hotelier alle gegevens nog in een gastenboek schrijft. Na contante betaling overhandigd hij de kamersleutel, de code voor de wifi en de afstandsbediening voor de televisie.  Slechts op 5 minuten loopafstand (zelfs voor mij) ligt het centrum van Faro, waar afgezien van de eetgelegenheden 's avonds weinig te beleven valt. Nou in ieder geval vanavond dan.  Topattractie was de door het centrum wandelende handtamme eend. Een selfie maken is er trouwens erg moeilijk!

IMG_4699

1. Riek:
    23 augustus 2014
    Goed gedaan jochie, je had dus iets te vieren, chocola en mokka zo te zien.