Roadtrip 2014 Spanje & Portugal dag 19

2 september 2014 - Caspe, Spanje

Wat een genot, alweer een rustdag. Vandaag zijn we naar een andere stek gegaan in de hoop daar grotere meervallen te vangen. We waren nog bezig het kamp op te bouwen en de hengels klaar te leggen toen rond 10:00 de eerste hengel krom ging. Een meerval van 121 cm lag weldra op de mat. Mijn tweede vangst liet niet lang op zich wachten. Terwijl Jos bezig was de lijn weer uit te varen wist ik met de hand een kreeft uit het water te grissen. Geen echte vangst natuurlijk maar wel leuk. Rond 11:15 wederom een aanbeet. Na een hevige dril wisten we een meerval van 146 cm in de boot te halen. Nog geen monsters, maar de dag is nog niet voorbij. Tussen de aanbeten door wist ik mij te vermaken door een hagedisje dat hevig op zoek was naar insecten te bestuderen. Even na 12:00 gaat er ineens weer een hengel krom. Deze vis wist door alle lijnen heen te zwemmen waardoor we dus volledig "out of the game" waren. Gelukkig was het wel een hele mooie meerval van 193 cm. Na het materiaal weer op orde gemaakt te hebben besloten we nog maar met 2 hengels door te vissen om meer materiaal pech te voorkomen. Vervolgens duurde het tot 14:10 voor er weer een aanbeetje was. Het was slechts een klein tikje op de hengel, maar ik besloot wel aan te slaan. De vis zwom mijn kant op dus ik moest flink aan de molen draaien om  weer spanning op de lijn te krijgen. Toen we eenmaal met de boot boven de vis zaten bleek de lichte aanbeet om te slaan in een ware strijd. Na een lange hevige dril wisten we uiteindelijk een meerval van 223 cm en 60 kilo binnen te halen. Daarna bleef het stil, totdat we tijdens het opruimen nog een aanbeet kregen. Als toetje kwam er nog een karper van 24 pond uit. Een mooie afsluiter van een super visdag.