Roadtrip 2015 Turkije & de Balkan dag 14

• Grenspassage Turkije / Griekenland: 11:30 - 11:55
  • Aankomst hotel:  17:45
  • Dagafstand:  547
  • Totaalafstand: 5104 km
  • Weer: De dag begon zonnig, maar in Griekenland werd het bewolkt. Temperaturen tot 30 graden.

Vanmorgen zijn  we direct na het ontbijt met de veerpont de Zee van Marmaris over gestoken. Daarna hebben we voor het grootste deel van de dag op de snelweg gereden. De grensovergang van Turkije naar Griekenland liep vrij voorspoedig. Een douanier riep ons zelfs naar voren nadat hij gezien had hoe wij vanuit de schaduw naar onze motoren toe liepen om deze weer een paar meter naar voren te duwen. Een snelle controle van het paspoort en kentekenbewijs was voldoende. Ook het Griekse deel van de grensovergang liep voorspoedig. Hier was de paspoortcontrole voldoende. We waren nog even bang dat we bij de Turkse grens flink moesten betalen voor alle tolpoorten die we voorbij gereden waren, maar dat viel mee. Niemand kon ons duidelijk maken hoe dat systeem werkte voor toeristen. Elke keer dat we een tolpoort passeerden ging er een alarm en begon een licht te knipperen. Op een bord werd aangegeven wat de boete was, maar niemand kwam de boete incasseren. Hopelijk horen we er nooit meer wat van. Morgen gaan we weer de grens over. We zullen zien hoe dat verloopt.

IMG_8799

1. Weggelaar:
    12 september 2015
    Weer een hele onderneming nu maar weer afwachten dat er niet bij thuiskomst een verrassing op de mat ligt hahahah nog een fijne vakantie