Roadtrip 2015 Turkije & de Balkan dag 9

• Vertrek hotel: 08:20
  • Aankomst Hotel: 17:30
  • Dagafstand: 289 km
  • Totaalafstand: 3568 km

Het was vandaag een bijzondere dag. We zouden vanochtend op tijd vertrekken om in alle rust Istanbul te verlaten. Er bleken echter extra sloten op onze motoren geplaatst te zijn. We stonden langs de openbare weg geparkeerd voor een pand waarvan de eigenaar blijkbaar vond dat de weg ook zijn eigendom was. Op de voordeur had hij  een telefoonnummer geplaatst en op zijn gevel een papier met de tekst "No Parking"  Gelukkig had de garagehouder om de hoek een mooie grote betonschaar waarmee we onze motoren konden ontdoen van de extra sloten. Het papier werd vakkundig van de gevel verwijderd en op de voordeur geplakt, met de aanvullende tekst "Thank you for watching our motorcycles".

Na het ontbijt stapten we op de motoren en een klein uur later reden we de stad uit. Na een oversteek met een veerpont belanden we in een landschap met vele kronkelige wegen en meren. Eén van de meren zag er zo mooi uit dat we het niet konden laten om er even in te duiken. Halverwege de middag reden we door een bosrijkgebied in een berglandschap. Overal zaten Turken tussen de bomen te picknicken met kampvuurtjes, keteltjes en barbeques. We besloten om ook maar even het bos in te rijden om eens een kijkje te nemen. In eerste instantie waren de mensen wat verbaasd, maar al snel werden we overal uitgenodigd om wat te eten en te drinken. Toen we weer vertrokken werden we massaal uitgezwaaid. Na nog een goed uur gereden te hebben vonden we een hotel met thermaal zwembad. Het restaurant ging pas om 19:30 open, dus er was nog alle tijd voor een extra duik.

Morgen gaan we verder het binnenland in, op zoek naar meer avontuur!

IMG_8455IMG_8457IMG_8480

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Weggelaar:
    6 september 2015
    Geweldig marcel ik heb zoveel zin om volgend jaar ook mee te gaan. Mooie foto's heb je weer gemaakt blijf vooral je verhalen schrijven hoor.
    Nog een veilige rijs verder. Groetjes Rob en Paula