Roadtrip 2014 Spanje & Portugal dag 3

• Aankomst hotel Bilbao: 11:30
  • Dagafstand: 344 km
  • Totale afstand: 1587 km
  • Weer: Strak blauwe lucht en zon zon zon.

Wederom een lang stuk over de snelweg. Echter deze keer met nog meer tolpoorten, hoogte verschillen, tunnels en heeeeeeeeeeel veel bochten! :-)
Nu eerst inchecken, de korte broek aan en dan Bilbao verkennen.

------------------------------------------------------------------------------------

Ik kon het bijna niet beter treffen hier in Bilbao. Er is een groot feest gaande (iets met een voetbalwedstrijd van 25 jaar geleden, dus niet echt belangrijk) waardoor de sfeer hier geweldig is. Naast een kermis, zijn er tal van feestpleinen, live muziek, straatartiesten en een overschot aan horecakraampjes. Vanavond was er ook nog een parade door het centrum.

In de rivier zwemmen duizenden (mogelijk miljoenen) harders. Een prachtig gezicht! Hier en daar zwemmen er ook nog karpers tussendoor.

Ik heb flink wat kilometers gelopen, mede als gevolg van de parade, waardoor het openbaar vervoer plat ligt. Het laatste stuk naar het hotel kon ik gelukkig een taxi nemen. Nu eerst maar met de benen omhoog.