Roadtrip 2014 Spanje & Portugal dag 10

• Aankomst hostel Tarifa: 16:35
  • Dagafstand: 470 km
  • Totale afstand: 3983 km
  • Weer: Bloody hot

De rit verliep vandaag erg soepel. Er was enig oponthoud doordat ik moest wachten tot de weg werd vrijgegeven na het passeren van een wielrenpeloton. Zodoende ben ik wat later dan gepland aangekomen bij de hostel in Tarifa. Tarifa blijkt een waar kitersparadise. Er staat hier bijna altijd een harde wind en zonneschijn te over.

Vanavond was ik wat actiefoto's aan het maken van 2 kiters die mooie sprongen maakten. Eén van de twee verloor bij een crash echter zijn board. Gelukkig was de ander zo vriendelijk om het board even te komen brengen. Hij kwam hierbij echter ook ten val. Toen ze de kites weer de lucht in wilden laten, raakten hun lijnen verstrengeld. Eén van de kites ving nog een vlaag wind waarna de kiter met een smak in het water terecht kwam. Eén van hen koos ervoor zich los te koppelen en met zijn board naar het strand te peddelen. Dit koste hem bijna 20 minuten. De kiter die met een smak op het water kwam was nergens meer te zien, terwijl de kites steeds verder richting Marokko dreven. Ik hield een politiewagen staande, waarop een Spanjaard de situatie uitlegde. Een derde kiter, die op het strand nog bezig was zijn spullen klaar te maken haastte zich het water op voor een zoekactie. Ineens kwamen de kites los van elkaar en  was te zien hoe de kiter probeerde al hangende onder de kite richting het strand te zeilen. De te hulp komende reddingsboten pikten hem op en brachten hem terug naar het strand. Daarna werd er nog gezocht naar de kite en het board. Deze waren echter al ver uit het zicht verdwenen.