Roadtrip 2014 Spanje & Portugal dag 15

• Aankomst hotel Benidorm: 17:25
  • Dagafstand: 544 km
  • Totale afstand: 4883 km
  • Weer: licht bewolkt

Afgelopen nacht heb ik niet zo goed geslapen. Het was rumoerig op de gang, en mijn motor stond langs de openbare weg geparkeerd buiten het zicht van het hotel. Niet echt een goed begin van een lange dag dus.

De trip begon met een rit door een prachtig natuurgebied, de Sierra Nevada, hoge bergtoppen, vele bochten, en schilderachtige dorpjes waar ham de culinaire specialiteit is. Ik moet zeggen dat ik onderweg dan ook totaal geen levende beesten ben tegengekomen. Onderweg ben ik een aantal uitkijkpunten tegengekomen waar ik dan ook even gestopt ben voor een pauze. Ik zal proberen een video toe te voegen.

Mijn navigatiesysteem bleef vanmiddag maar aangeven dat ik een u-bocht moest maken. Ik dacht nog van  "man, ik doe niets anders hier", maar later begreep ik dat de Garmin een waypoint had gemist en mij terug wou sturen. Al met al werd het een erg lange rit op een toch wel weer warme dag. Zodoende besloot ik om een stuk snelweg mee te pakken om toch iets eerder in het hotel aan te komen.

Aangekomen in het centrum van Benidorm, checkte ik snel in, nam een douche en ging snel een ijsco halen. Daarna weer de weg over om een schoon t-shirt te halen. Toch weer geknoeid met m'n chocolade ijs. Benidorm bleek volledig overeen te komen met het beeld wat ik van de tv ken. Overal hangen Bastards rond. Je weet wel, van die "niet te vertrouwen senioren" die je voor de gek proberen te houden en de hele dag op een bankje rondhangen om de laatste badmode te bestuderen. Morgen start het ontbijt pas om 09:00 dus ik kan vanavond wat langer opblijven.