Roadtrip 2014 Spanje & Portugal dag 18

1 september 2014 - Caspe, Spanje

De tweede rustdag. Jos en ik hebben weer om 09:00 afgesproken in de haven. We zijn naar de zelfde stek gegaan als gisteren. Het opbouwen van het kamp ging hierdoor sneller. Vandaag staat er een briesje waardoor het wat minder heet aanvoelde. Direct na het klaarleggen van de hengels heeft Jos eerst even een dode meerval die afgelopen nacht naar onze stek gedreven is afgevoerd. We zitten liever niet de hele dag in de stank.

Vandaag hadden we erg veel pech. Diverse aanbeten werden gemist, vissen raakten weer los, en een vis (vermoedelijk grote meerval) ging er met de hele onderlijn vandoor. Rond 10:50 wist ik een meerval van 133 cm te haken, rond 12:20 een schubkarpertje van 14 pond die de hele handel weer in de knoop legde en rond 13:00 een mooie meerval van 156 cm. In tegenstelling to gisteren gingen de aanbeten vandaag gewoon door met rond 14:30 een meerval van 126 cm, rond 16:30 een karper van 25 pond en rond 17 :15 een meerval van 159 cm, direct gevolgd (rond 17:25) door een karper van 100 cm en 43 pond. Een mooi nieuw persoonlijke record schubkarper voor mij. Tot slot kwam er nog een aanbeet van een meerval van 151 cm.