Roadtrip 2015 Turkije & de Balkan dag 10

• Vertrek hotel: 8:40
  • Aankomst Hotel:
  • Dagafstand:  321km
  • Totaalafstand: 3889 km
  • Weer: erg warm temperaturen hoog in de dertig.

Vanmorgen zijn we wederom wat later vertrokken dan gepland. Dit keer niet door extra sloten, maar doordat ik mij na een zeer slechte nacht verslapen had. Afgelopen nacht was ik in diepe slaap toen ik ineens wakker werd van het helse kabaal van de kamertelefoon die rinkelde. Nou ja, rinkelde. Kerkklokken waren er niets bij. Na van de eerste schrik bekomen te zijn nam ik op, maar hoorde niks. Dan maar proberen verder te slapen. Dat zou normaal gesproken wel gelukt zijn, was het niet dat weldra de telefoon weer begon te rinkelen. Wederom niks te horen. Na de zevende keer dat mijn telefoon ging, besloot ik de hoorn er maar naast te leggen. Dit hielp echter weinig  aangezien de telefoon luid bleef piepen. Uiteindelijk belande de telefoon met een zwieper (en een gebroken kabel) in de hoek van mijn kamer. Ik was inmiddels klaar wakker en hoopte toch nog even verder te kunnen slapen. Echter in de lege kamer naast mij was het zelfde ritueel gaande. Ik ben naar de receptie gegaan, waar de receptionist bijna twee meter de lucht in vloog toen ik "hello" zei. Na enig aandringen van mijn kant (als jij het niet doet, doe ik het, en ik heb geen kamersleutel nodig)  heeft hij ook de telefoon in de kamer naast mij losgekoppeld. Uiteindelijk ben ik toch in slaap gevallen, en te laat aan het ontbijt verschenen.

De rit van vandaag ging door een schitterende omgeving met bergen, uitzichten en binnenwegen. Op één van de stops in een dorpje kregen we meloen aangeboden en werden we gevraagd mee te rijden naar een historische brug. Wij waren hier wel voor in, dus helm op en rijden maar. Het laatste stuk weg naar de brug toe bleek een steile afdaling met zand,grote stenen en gaten te zijn, maar we hebben het toch gehaald. Gelukkig vonden we een veiliger route om weer naar boven te komen. Dit soort onverwachte gebeurtenissen noemen we kadootjes, maar echt cadeau krijg je ze niet.

De rest van de rit hebben we het gas er goed op gehouden omdat de temperatuur weer boven de 40 graden uit kwam. In Pamukkale werden we al snel benaderd voor een hotelkamer, en weldra konden we een duik in het zwembad nemen. Morgen gaan we eerst de berg op in Pamukkale en daarna rijden we een stuk richting de kust.