Roadtrip 2015 Turkije & de Balkan dag 11 &12

• Aankomst Hotel: 15:00
  • Dagafstand:  204 km
  • Totaalafstand: 4093 km
  • Weer: Blauwe lucht en temperaturen oplopend tot boven de 40 graden,

Vanochtend waren we vroeg op omdat we graag eerst naar de krijtformatie wouden alvorens onze reis voort te zetten. Met het ontbijt nog maar net achter de kiezen wandelden we naar de ingang. Al snel bleek dat een paar busladingen vol Aziaten ook al erg vroeg uit de veren waren. We zijn helemaal naar de top van de rotsformatie gelopen. Dit moest op blote voeten zodat het kalk niet bevuild raakt en niet te snel slijt. Voor mij was dit een hele klim, maar zeker de moeite waard. Onderweg hebben we flink wat foto's genomen van dit unieke natuurverschijnsel. Na een korte pauze op de top moesten we weer naar beneden en naar het hotel om de motoren op te halen. Met de motoren zijn we nog even op illegale wijze naar de rotsen toe gereden voor een korte fotosessie.

Om 10:45 verlieten we Pamukkale om onze reis voort te zetten naar Kusadasi, een toeristenplaats aan de Egeïsche zee. Na een korte douche zijn we de omgeving gaan verkennen en werd het tijd voor een terrasje.

Dag 12 Efes

Vandaag is een rustdag dus werd er bijna geen motor gereden. Samen met Jord ben ik naar bijbelse plaats Efes geweest die vroeger aan zee lag.  Nu is er niet veel meer van over dan ruïnes. Wel heel mooi om te zien.

In de middag werd er volop van de zon genoten en gezwommen. Uiteraard hebbeb we de dag weer af met een goed diner en een drankje op het terras afgesloten.

IMG_8734IMG_8747