Roadtrip 2014 Spanje & Portugal dag 7

• Vertrek hotel Porto: 10:00
  • Aankomst hotel Lissabon: 14:40
  • Dagafstand: 335 km
  • Totale afstand: 2928 km
  • Weer: Eén en al zon! Goed smeren dus!

Vanochtend ben ik later vertrokken dan gepland en heb ik mijn trip grotendeels afgelegd over de snelweg. Het blijkt dat ik overal met mijn creditcard kan betalen, behalve bij de tolpoortjes in Portugal. Ik blijf nu 2 nachten in Lissabon, waardoor er een mooi moment is om even wat meer rust te pakken, en kleding te wassen. Vanmiddag / vanavond maar even het centrum van Lissabon verkennen.

Nou ik heb een deel van het centrum bekeken hoor, en volgens mij heb ik wel weer een paar leuke foto's. Dit keer geen bus maar met de metro naar het centrum. Om de hoek van het hotel is een prachtig gebouw met een winkelcentrum en een metrostation eronder. In het centrum was het wel wat moeilijk lopen, met al die natuurstenen stoepen, straten en trappen.  Op de terugweg naar het hotel, bij het verlaten van de metro, kwam ik in een demonstratie tegen stierengevechten terecht. Het mooie gebouw blijkt een arena te zijn en vanavond om 22:00  begon er weer een show van onnodig dierenleed.

Morgen maar weer een stuk van de stad verkennen.

1. Riek:
    21 augustus 2014
    Goed idee!
    Levert vast weer prachtige foto's op.