Roadtrip 2014 Spanje & Portugal dag 8

22 augustus 2014 - Lissabon, Portugal

• Rondrit Sintra:  107 km
  • Totale afstand: 3035 km
  • Weer:  Een overvloed aan zonneschijn! Goed smeren dus!

Vanmorgen ben ik met de motor naar de "achtertuin" van Lissabon gereden voor een rondrit. Volgens de navigatie was dit een rit van ongeveer 1 uur en 20 min. Echter bleek ik niet de enige te zijn die naar Sintra ging. Door de enorme drukte en de vele straten met eenrichtingsverkeer heb ik zeker 2 uur op de berg "vast gezeten". Uiteintanddelijk heb ik nog wel een hele mooie rondrit kunnen maken.

Terug bij het hotel heb ik me snel opgefrist en omgekleed om het centrum in te gaan. Vlak bij het hotel, naast de Arena, kon ik op de hop-on hop-off bus stappen. Bij het deel van de stad waar ik nog niet geweest was ben ik uitgestapt om rond te lopen, foto's te maken en ijsjes te eten. De bus waar ik weer instapte reed niet meer verder dan het eindstation/beginpunt, dus ik moest nog een klein stukje met de metro. Morgen verlaat ik Lissabon weer.